Teknoloji

Final Fantasy XVI, seriyi bir sonraki seviyeye taşımayı hedefliyor: Neredeyse çıkış zamanı

 
Square Enix tarafından geliştirilen ve yayınlanan aksiyon, rol yapma, macera oyunu Final Fantasy XVI, 22 Haziran’da biz oyun severlerle buluşmaya hazırlanıyor. Serinin en yeni oyunu olarak karşımıza çıkacak olan bu yapımda, bize üst düzey bir aksiyon rol yapma deneyimi aktarmak için. Geliştirici ekibe göre oyun, seri tarihindeki en üst düzey deneyimi bizlere aktaracak ve bu bağlamda yeni geliştirmeler ve mekaniklerle konsol başına oyuncuları kilitleyecek.
 
Oyun 6 ay boyunca PS5’e özel olacak
 
 
22 Haziran’da çıkacak olan bu yapım ilk etapta sadece PlayStation 5 konsoluna geliyor. Oyunun 6 ay boyunca PlayStation 5 konsoluna özel olması planlanıyor. Bu süreçten sonra diğer platformlara da gelmesini elbette değerlendirebiliriz ancak hangi platformlara geleceğine dair şu an için bir açıklama ve detay yok. Bundan dolayı ilk 6 aydan sonraki süreçte bu durumu değerlendirebiliriz.
 
Bu durumu 7. oyunun remake versiyonu ile karşılaştırırsak; 7. oyunun yeniden üretilmiş versiyonu, ilk etapta 6 ay boyunca PlayStation 5 konsoluna özel kaldı. Sonraki dönemde ise sadece PC platformunda çıkışını yaptı. Bu yeni oyunla birlikte bu durumun gerçekleşmesi bekleniyor ve tahmin ediliyor. Bu nedenle bu imalat için de bu tip olabileceğini varsayabiliriz.
 
 
Geldiğimiz noktada oyunla ilgili birçok bilgi ortaya çıktı ve birçok detay geliştirici ekipteki kişiler tarafından bizlere aktarıldı. Oyun için şu ana kadar hem oynanış görüntüleri, hem de arka plandaki hikaye ve dahası oyuncuların beğenisine sunuldu. Bu bağlamda oyunun temel yapısını biliyor ve beklentilerimizi buna göre ayarlayabiliyoruz. Daha önce yapılan açıklamalara göre oyunun ana hikayesinin yaklaşık olarak 35-40 saat olacağı söylenmişti. Ayrıca serinin en farklı oyunu olacağı ve daha üst seviye aksiyon rol yapma deneyimi sunulacağı belirtilmişti. Öte yandan ister ana hikayeden ister yan görevlerden yola çıkalım bu oyunun serideki diğer oyunlara göre farklı bir deneyim aktaracağı belirtiliyor.
 
Hatasız bir şekilde gezinebilir ve farklı bölgeleri keşfedebiliriz
Serinin en yeni oyunu ile elbette kontrol ettiğimiz karakteri güçlendirip geliştirebiliyor ve farklı silahları elimize alabiliyoruz. Bu silahlar ile karşımıza çıkan düşmanları ve düşman kümelerini ortadan kaldırabilmektedir. Farklı alanlara ilerleyip bu alanları da temizleyebiliriz. Oyundaki her bölgenin kendine has teması, yapısı ve atmosferi bulunuyor. Bu atmosferleri ve manzaraları keşfederken ise kendimizi role-playing deneyimine kaptırıp bu mekanlarda karakterlerle etkileşime geçebiliyoruz. Etkileşim kurarak farklı görevler elde edebiliyoruz ve bu görevleri yaparak işimize yarayacak eşyalar elde edebiliyoruz. Bu eşyalarla birlikte daha güçlü bir konuma gelebilir ve bu bağlamda düşmanları daha kolay yenebiliriz.
 
Oyunun standart zorluğu var
 
 
Final Fantasy XVI, serideki önceki oyunlardan daha fazla oyuncuya hitap edecek orta zorlukta bir oyun deneyimi yaşatacak. Daha önce seri yönetmeninin açıkladığı gibi, oyunun ana hikaye modunda farklı erişilebilirlik özellikleri ve donatabileceğimiz birçok öğe olacak. Eşyalar ile karşımıza çıkacak düşmanları kolaylıkla alt edebileceğiz ve bu bağlamda standart zorlukta farklı bölgelere adım atabileceğiz. Oyunun zorluğu standart olarak karşımıza çıkacak ve bu bağlamda ne bir zorluk ne de kolay bir deneyim bizlere aktarılmayacak. Bundan dolayı her oyuncuyu bu oyundan memnun etmek planlanmıştır.
Yukarıda da belirttiğim gibi bu standart zorluk çeşitli erişilebilirlik seçenekleri ve karaktere farklı itemler verilmesi ile biraz daha kolay hale gelebiliyor ve oyunda her zaman hızlı bir şekilde ilerleyebiliyoruz. Bu bağlamda gerçeği ilerleterek farklı bölgelerdeki gizemleri ortaya çıkarabiliyoruz, düşman varsa bu bölgeleri kolay bir şekilde temizleyebilir ve bu bağlamda farklı yetenekleri kullanabiliriz. Standart zorlukta beraber ilerleyeceğimiz bu yapımda yeni mekanikler ve yeni oyun içi özellikler bizleri bekliyor.
 
Arka planda kapsamlı bir hikaye anlatılıyor.
 
Öte yandan oyunda elbette arka planda bir hikaye bize aktarılıyor ve bu hikaye orta sahneler ve oyun içi diyaloglarla birlikte destekleniyor. Oyunda farklı düşman türleri bulunuyor ve bu düşman türlerinin her birinin kendine has özellikleri ve becerileri bulunuyor. Elbette onları yenmek için onlara karşı çeşitli hamleler yapabilir ve saldırılarından kaçınabiliriz. Öncelikle nasıl saldırdıklarını görmeye başlıyoruz ve saldırılarına göre kendimizi koruyabiliyoruz. Saldırılarını yaptıktan ve kendimizi savunduktan sonra kontra atak yaparak onları kolayca yenebiliriz. Dilerseniz direkt olarak kombo yapabilir ve onların atılım yapmasını engelleyebilirsiniz.
 
Patron savaşları da dahildir
 
Oyunda olağan düşmanların yanı sıra işveren savaşları da bulunuyor. İşveren savaşları, sıradan düşmanlara karşı daha güçlü bir deneyimin kapılarını aralıyor. Elbette işveren savaşlarında daha fazla zaman geçirebiliyor ve burada çok daha güçlü bir savaş deneyimi bizlere sunuluyor. İşverenler her bölgede ve onları yenerek farklı öğelerin kilidini açabilir ve donatabiliriz.
 
Büyük bir açık dünya ve keşfetmemiz gereken bölümler var.
 
 
Öte yandan oyunda açık bir dünya bulunuyor. Bu açık dünyada yeni bölgeler keşfedebilir, mağaralara geçebilir, devasa kütüphanelere dalabilir, perişan harabelere ilerleyebilir ve daha fazla bölgeye geçebiliriz. Oyunda açık dünyada da çeşitli binekler bulunuyor ve bu bineklerle hızlıca ilerleyebiliyoruz. Oyundaki bu bölgelerin her birinin kendine has atmosferi ve görselleri bulunuyor. Bu yerleri keşfetmek ve manzaraları ortaya çıkarmak için elbette buraları dilediğimiz gibi gezebilir ve keşfedebiliriz.
Uzakdoğu temalı bu yapımda elbette serinin diğer oyunlarında olduğu gibi hızlı aksiyon ve dövüş mekanikleri bizleri bekliyor olacak. Oyunda düşmanlara karşı çeşitli komboları hızlı bir şekilde yapabileceğiz ve bu kombolar sayesinde düşmanları ortadan kaldırabileceğiz. Öte yandan oyunda çeşitli bitirme animasyonları olacak ve bu bitirme animasyonları ile birlikte düşmanları estetik bir formda ortadan kaldırabileceğiz.
 
Sihirli güçleri düşmanlara karşı kullanabiliriz.
 
 
Ayrıca oyunda kullanabileceğimiz çeşitli elemental ve sihirli güçlerimiz de olacak. Bu sihirli güçler ile düşmanları istersek dondurup yere sert bir darbe ile sersemletebiliriz ve diğer yandan ateş gücümüzle onları yakabileceğiz. Oyunda farklı türde sihirli güçler olacak ve bunları toplu bir biçimde düşmanları ortadan kaldırmak için kullanabiliriz. Oyunda kullanabileceğimiz çok çeşitli beceriler olacak ve bu becerileri dilediğimiz gibi geliştirip güçlendirebileceğiz. Ne kadar çok yeni yeteneğin kilidini açarsak ve bu yetenekleri ne kadar çok yükseltirsek, düşmanlara o kadar fazla hasar verebilir ve onları o kadar hızlı ortadan kaldırabiliriz.
 
Büyük bir teknoloji ağacına sahip
Oyunda genel anlamda düşmanlar karşımıza çıkacak ve bu düşmanlar bir süreliğine bize saldırabilecekler. Bu sayede oyun içerisinde yeteneklerimizi kullanarak toplu halde onları ortadan kaldırabileceğiz ve bu yeteneklerle birlikte onları yok edebileceğiz. Oyunda yine büyük bir teknoloji ağacımız olacak. Bu teknoloji ağacı ile karakterimizin seviyesini yükseltebileceğiz, yeni yeteneklerin kilidini açabileceğiz ve bu yetenekleri geliştirebileceğiz. Bu kapsamlı teknoloji ağacı ile birlikte aksiyon rol yapma deneyiminin temellerini atabileceğimizi söyleyebilirim. Oyunda bu yetenekler ile düşmanlara çeşitli hasarlar verebileceğiz ve bu yetenekleri geliştirerek daha üst boyutlara ulaşabileceğiz. Öte yandan kullandığımız yetenekleri daha da çeşitlendirebileceğiz ve bu bağlamda farklı yetenekleri bir araya getirerek çeşitli kombolar yapabileceğiz.
 
 
Oyunda her zamanki gibi aynı yetenekleri kullanmak zorunda kalmayacağız ve kilidini açabileceğimiz yeni yetenekler ile düşmanları ortadan kaldırabileceğiz. Bu da bize oyun içerisinde farklı bir deneyimin kapılarını aralayacak. Sürekli birebir yetenekleri kullanmak oyuncuları bir süre sonra sıkabilir ve oyundan çabuk soğumalarına neden olabilir. Oyunda vesilesiyle açabileceğimiz yeni yetenekler ile bu sıkıcılık ve sıradanlık ortadan kalkacak. Bu sayede daha keyifli bir deneyim yaşayabileceğiz.
Final Fantasy XVI’da farklı bölgelere geçerek çeşitli karakterlerle giriş yapabileceğiz ve onlarla etkileşime geçebileceğiz. Etkileşimde bulunduğumuz karakterlerden çeşitli görevler alabilecek ve bu görevlerle birlikte farklı nesne ve eşyalara sahip olabileceğiz. Bunun dışında yine çeşitli objeler alabileceğimiz satıcılar olacak. Bunlar ile diyaloga girerek farklı itemleri envanterimize ekleyebileceğiz.
 
 
 
Oyun bize çoğunlukla karanlık bir atmosfer ve yapı sunacak. Bu bağlamda kendimizi hep bir şeylere karşı savaşırken bulacağız ve düşmanların hep üzerimize saldırdığını görebileceğiz. Yukarıda da belirttiğim gibi Final Fantasy XVI’da farklı tipte düşmanlar olacak ve bu düşman tiplerinin ortasında işveren savaşları olacak. Nitekim işveren savaşları bize geniş bir savaş deneyimi sunacak ve bu bağlamda biz de bu işverenlerle uzun süre ilgileneceğiz. Patron savaşlarında tuşlara hızlıca basmamız gereken sekanslar, tüm yeteneklerimizi kullanmamız gereken anlar ve güçlü bir tecrübe bize aktarılacak. Ayrıca sadık dostumuz kurt ile birlikte bu düşmanları ve işverenleri ortadan kaldırmaya çalışacağız.
Final Fantasy XVI, 22 Haziran’da PlayStation 5 konsolları için çıkacak. Oyun şu anda ön siparişte ve Playstation mağazasında 799 TL’den satışta.
 
oynanış videosu
 
 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu